צ׳או רומא חלק 2

רומא היא ללא ספק עיר כלכך מיוחדת ושונה קצת משאר ערי אירופה באיזה מובן? רומא עיר מלאה ועשירה באוכל איטלקי טעים , אנשים שמוכנים לעזור , עיר מלאת תרבות , ודברים חדשים לגלות ובכל פינה שלה תמצאו פיסת אומנות או תרבות.

את החלק הראשון של הכתבה הקדשתי לשאלות נפוצות יותר שעולים לנו לראש לפני הנסיעה , ולעומתו החלק השני יהיה על מה מאסט ברומא מה מומלץ יותר ומה פחות אוכל , אתרים חשובים קניות ועוד ועוד .

היום הראשון שלנו ברומא היה יום קצר כי שמגיעים ביום הראשון לדעתי ומינסיון עדיף לא ללכת ולטרוף הכל , או לנסות כמה שיותר ״ להספיק ״ , עדיפות ללכת לכיכר המרכזית מה שנקרא איפה שהכל קורה. האתר הראשון שהיינו בו אלה היום המדרגות הספרדיות ומזרקת טרווי , האזורים האלה מאוד מומלצים ליום הראשון למה? כי הם מאוד קלילים מרכזיים ומרוב בתי הארחה נמצאים מרחק קטן . המדרגות הספרדיות זה בעצם החלק המרכזי של רומא משם כמעט כל ערב עברנו למסעדה או ליציאה שלנו , המקום מתוייר בכל שעה גם בשעות המאוחרות יותר , מסביב למדרגות יש תחנת מטרו , חניות ומותגים כמו דיור ופראדה מסעדות וברים שונים , ללא ספק זה מקום שיצא לכם לעבור בו יותר מפעם אחת . מזרקת טרווי – המזרקה מאוד עמוסה בתיירים בכל מקום אנשים מצתלמים בכל רגע מרוב אנשים כבר קשה להנות מהמזרקה , המזרקה עצמה מאוד יפה ומרשימה אך כמות התיירים גורמת לה להיראות אטרקציה פחות מושכת .

״המדרגות הספרדיות ״

לאחר שסיימנו מזרקת טרווי בהליכה קלילה ברחוב , הגענו למסעדה מומלצת מבלי שידענו שהגענו אליה ואנחנו מדברים על מסעדת : That's Amore המקום ללא ספק מומלץ בחום !! האוכל טעים בטירוף המחירים ממוצעים שווה לאכול שם לפחות פעם אחת , וכמובן שתקבלו פיצה בצורת לב כהוגן . ללא ספק אוכל איטליקי משובח.

בערב יצאנו יחסית מוקדם והעייפות השפיעה ללא ספק על הגוף אז בהמלצת הקבוצה רומא למטיילים הלכנו למסעדת Zuma שנמצאת בקרבת המדרגות הספרדיות , לצערי הייתה קצת אכזבה המחירים לא זולים והתמורה לא גדולה , הדבר היחיד שהיה טעים בתפריט זה רול של סושי עם סלמון .

רול הסושי המדובר

היום השני : היום השני היה היום של הקוליסאום , הפורום וגבעת פלטין , ולעל הדרך במפתיע גם התגלה לפנינו בקרבתם של האתרים האלו הגענו לאנדרטת ויטוריו אמנואלה השני . ההתחלה הייתה בקוליאסום אנחנו בחרנו לא להיכנס לאף אחד מהאתרים האלה פיזית אלה סוג של לעבור ליד , כי לדעתי המקומות האלה הם מציאות ארכאולוגיות שזה לא מתאים לכל אחד וגם מה שרואים מאוד דומה אחד לשני . לאחר מכן בהליכה של כ 5 דקות הגענו לפורום , ניתן לתצפת על הפורום מלמעלה ניתן לראות את כל מה שרואים מבפנים כמעט וזה מה שאנחנו עשינו , מאוד מרשים ויפה . גבעת פלטין – לדעתי אפשר לוותר הטיפוס היה אינטנסיבי ולא שווה . לאחר מכן ובאמת בהליכה ספונטנית הגענו לאנדרטה שם באמת המראה מרשים ואין מצב שלא יפלט לכם איזה ואווו , שמתקרבים בהתחלה רואים מזרקה מרשימה עם דגל איטליה שעולים את כל העליה של האנדרטה אפשר לראות תצפית לכל רומא , מוזיאון שיש שם ללא עלות מוזיאון מרשים עם הרבה היסטוריה , ומין בית קפה / קפיטריה מאוד מאוד מגניבה .

היום השלישי : היום השלישי היה מוקדם לקריית הותיקן ורובע טרווסרה . ההתחלה הייתה מהוותיקן כמו שהזכרתי כבר במידה ולא קונים כרטיסים מומלץ להגיע מוקדם כדי לא להיתקע בתורים העצומים לאחר מכן , הוותיקן מרשים מאוד שווה כניסה , יש לזכור ברגע שעברתם את הבידוק לא לצאת מהמתחם כמו שאנחנו עשינו ולאחר מכן נאלצנו לעמוד שוב בתור. לאחר מכן המשכנו במונית לאחר רגיעה במלון לרובע המדובר , הרובע עצמו מאוד קליל וכיפי רואים בו את המקומיים , את הבתי קפה הציורי קיר והאווירה המקבלת , בעיקרון צריך להגיע לשם ולשוטט בספונטניות כדי להכיר את האזור , בנוסף להפסקת קפה קטנה מאוד תעזור לכם .

נעבור לערב , בערב של אותו יום חיפשנו פאב לצאת אליו משהו מגניב , ואחרי הרבה בדיקות הגענו ל The bulldog Rome שיש לו סניפים אגב בהרבה מדינות באירופה בניהם בבירת הולנד אמסטרדם והוא מומלץ ביותר !! ולמה ? המחירים ממש סבבה הזמנו שני מנות צ’יפס קוקטליים אלכוהול ואגרולים כל זה לשלושה ב40 יורו מעבר לזה שהמקום נמצא ברומא במקום מרכזי עם הרבה פאבים בסביבתו , המוזיקה בפנים עושה אווירה שמחה שווה מומלץ לקפוץ .

היום הרביעי : היום הרביעי התחיל בביקור ברובע היהודי שנסגר מוקדם אמצע שבוע עד 16 הם פתוחים , כשהגענו טיילנו קצת אפשרנו לעצמנו לטייל ולמצוא לבד את הבית כנסת , נכנסו לרובע היהודי היו המון בתי קפה/ מסעדות כשרות אפשר לראות גם את הקיר שנשאר מהגטו וממש בקרבת מקום הבית כנסת והמוזיאון נמצאים הכניסה למוזיאון ולבית כנסת ביחד בעלות 11 יורו וניתן לקנות במקום , המוזיאון עצמו מאוד יפה אך לא עשיר בהיסטוריה וגדול כמו אחרים באירופה ברובעים היהודים , הבית כנסת שווה ביקור לאחר המוזיאון ( הבית כנסת נמצא מעל המוזיאון) . אחרי שסיימנו עם הרובע היהודי הלכנו לשוק קמפו דה פיורי , אני אהבתי את השוק בטירוף שוק כיפי עם המון פסטה בכל הסוגים והצבעים , תבלינים, שתייה סחוטה טבעית , ירקות בכל מיני צבעים דוכן פרחים המון צבעים מסביב ומה הוא נמצא במרחק חציית כביש מהרובע היהודי אז מומלץ לעשות את זה בסדר הזה .

אחרי הסיור הכיפי בשוק וכמובן שאי אפשר לצאת משם בידיים ריקות , הלכנו למקום שאם נמצא בקרבת מקום מהשוק פיאצה נבונה , האזור בעל ה3 מזרקות המדהימות כל אחת מספרת סיפור אחר , הכנסייה ליד והמון מסעדות ובתי קפה מסביב למזרקות שגם תמצאו בהם אוכל טעים ושווה ביקור וגם הנוף שמשתקף סביבכם שווה את זה אנחנו התיישבנו במסעדת pizza Navona שאני מאוד ממליצה עליה .

משם המשכנו לפנתאון שנמצא גם 5 דקות הליכה מהפיאצה נבונה , המקום בעיקרון מבפנים הוא כנסיה עתיקה מאוד יפה אבל יש באירופה יותר יפות זה להיכנס ממש לכמה דקות ולצאת , החזות מרשימה וחניות הגלידה והסמטאות מסביב מרגישות מאוד אותנטי.

הלילה האחרון החמישי : היום האחרון היה יום קליל בעיקר מלא בקניות וקניונים שתכף אתן לכם עליהם את ההמלצות הכי חמות אבל לפני זה כן היה בתכנון שני מקומות שמאוד התאכזבנו מהם , אחד מהם זה הגן חיות שהגענו אליו מוקדם בבוקר , עלות הכניסה אליו היא 16 יורו אבל מאוד קטן אין יותר מידי בעלי חיים העלות יחסית יקרה ולא שווה את התמורה לעומת הרבי גני חיות שהייתי בהם באירופה , מעבר לזה מוזיאון ברוגזה שנמצא כ5 דקות הליכה למקום גם מאוד מאכזב לא נכנסו אליו כי אמרנו לנו שמי שלא קונה כרטיס מראש יכול להיכנס רק לאחר 15 בצהריים אז אני אישית הייתי ממליצה פחות . אבל מה שכן משך את העין שלנו זה היה המקום עצמו , להגיע למקום הזה ביום ראשון שזה כמו יום שבת באירופה שהרבה אנשים בחופש ומטיילים זה כיף במיוחד שהמקום עצמו מאוד נותן אתנחתא מלא בירוק עצום , גן ענק עם הרבה אנשים שמטיילים , אפשר להגיע לעשות הליכה, סתם לטייל ביום האחרון בקלילות , לעשות פיקניק טוב מקום מאוד מומלץ , למשפחות עם ילדים יכול מאוד להתאים .

קניות : קניות ברומא יש בשפע , אבל האוטלאטים ברומא ברובם מרוחקים בלפחות שעה נסיעה מהמרכז אז הנסיעה אליהם הופכת למתישה ולא תמיד משתלמת , ובגלל זה אנחנו בחרנו לוותר על האטולטים אבל איפה כן תמצאו שופינג משתלם ?

קודם רחוב ויה דל קורסו ו ויה קונדטי , הם רחובות עם מלא אופנה שמתחילים מהאזור של המדרגות הספרדיות ונמשכים לרחובות האלו , ויה דל קורסו זה הרחוב שבדרכ רוב המותגים הידועים נמצאים בו כמן פול אנד בר , ברשקה מנגו , סטדיווריוס וזארה וכו , ויה דה קונדטי זה הרחוב שרובו מלא במותגי על כמו דיור שנאל וכו . אנחנו היינו ברחובות האלו יותר מפעם אחת כי פשוט כיף לטייל בהם קודם כל , בכל פינה תמצאו משהו חדש איזה חנות של הלבשה תחתונה חדשה לגלות , חנות של דיסני וכו אז שווה ומאוד מרכזי .

מתי להגיע ? מומלץ להגיע לקניות ברומא ואירופה בכלל בחודשים ינואר או יולי וזה משהו שאפילו אני בתור בלוגרית ומישהי שמטיילת הרבה לא ידעה .

קניונים : ברומא אני גילית 2 קניונים שמאוד אהבתי אחד יותר מוכר ועם יותר מוגוון ואחד פחות מוכר ומגוון אבל יש בו הרבה מה לעשות גם מותגים מקומיים וגם בנלאומיים , קניון כיפייי וכמובן מרכזי ואיך אפשר שלא יצאנו ממנו עם המון שלל , אז בואו נתחיל 😍

הראשון זה קניון Centro Commerciale AURA את הקניון הזה גילנו תוך לאחר יאוש מלמצוא אוטלאט , הוא בין היחידים שהיה מאוד קרוב למרכז במיוחד מרכזי למי שהמלון שלו בקרבת הוותיקן , בקניון הוא מין קניון פתוח בעל 3 קומות קומה אחרונה שהיא מתחם מזון ו2 קומות למטה יש הכל מהכל (רשימת החניות תוכלו למצוא באתר של הקניון) , אנחנו יצאו משם עם מבצעים משווים במיוחד והרבה בגדים , ביציאה מהקניון יש גם מטרו ואת כל סוגי התחבורה מה שמקל על ההתמצאות . שווה שווה שווה !

תמונה מתוך גוגל של חזית הקניון .

הקניון השני שהוא יותר מוכר בקרב ישראלים זה קניון Euroma2. הקניון נמצא בסביבות ה40 דקות מרמרכז נסיעה , הרבה שעות יכלו לכם בוא למכורים מבנינו , למה? הקניון הוא ענק עם המון חניות ומותגים כמו פנדורה , קלווין קליין , טומי הילפגר זארה ברשקה פול אנד בר ועוד ועוד מבחר ענק של מותגים מה שהופך אותו לאטרקטיבי במיוחד , אבל יש בעיה קטנה הקניון עצמו נמצא במקום לא מרכזי בכלל מוניות כמעט ולא עוברות בסביבה , מטרו או תחבורה ציבורית גם לא כדאי להיערך מראש , ועדיפות להגעה מוקדמת .

המלצה חמה על מסעדה נוספת שבמקרה נכנסו אליה ובסוף הביקור שמחנו שיצא לנן להיכנס למקום הזה , מדובר על מסעדה מקסיקנית של טאקוס , נאצוס שתיה בריפל ועוד , בתור אחת שטיילה במרכז אמריקה חודשיים וחצי , שחודש מתוכם היו במקסימו שהפכה לבית לא טעמתי כל החודש הזה את מה שנקרא טאקוס וברומא כן יצא לי העונג , והחוויה הייתה ממש טעימה זולה והמסעדה עצמה מלאה ברוב הזמן והעיצוב עצמו מאוד מזמין . המקום נקרא maybu והוא נמצא ממש ממול למלון ששהינו בו , (לפרטים על המלון תמצאו בכתבה הקודמת צ׳או רומא חלק 1 ) .

אחרי עבודה קשה על סדרת הכתבות הזאת מרומא המדהימה ביופיה שהכיף בה לא נגמר , הוצאתי לכם 2 חלקים של כתבה על רומא , שנעשו בעבודה קשה ויעזרו לכם להתמקד ברומא ומה שחשוב בה מהעיניים שלי שזכו לבקר הרבה בעולם , מקווה שתהנו מוזמנים לעקוב אחרי עידכונים חדשים באתר , מכירת מוצרים שווים ועוד באהבה חוליטה 😇💕

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )